Etter å ha stanset alle flyttinger til den nye plattformen 19. september, kommer her en ny status for umiddelbare planer og fremdrift.
I løpet av de siste ukene har vi analysert godt over 1000 nylige innkommende henvendelser for bedre å forstå hva som er viktig for våre kunder, og har i løpet av denne tiden innsett at vi har gått for fort fram. I sum er det et gap mellom ny og gammel plattform som er for stort – i øyeblikket – og vi beklager på det sterkeste.
Vår høyeste prioritet er til enhver tid å skape en bedre opplevelse for våre kunder, og gapet mellom gammel og ny plattform må reduseres. Vi har fortsatt ambisjoner om å flytte alle kunder til vår nye hostingplattform. Det er her fremtiden ligger, med økt ytelse og økt sikkerhet – og økt funksjonalitet – på sikt.
Utvidet funksjonalitet
Vi jobber nå med en rekke forbedringer, inkludert:
- Støtte for flere skript- og programmeringsspråk:
- Eldre PHP-versjoner.
- Node.js.
- Python og Perl (CGI).
- Støtte for cron-jobber.
- Enklere metoder for å sende e-post fra våre webhotell, men uten å gå på kompromiss med sikkerhet og leveringsdyktighet.
- Enklere tilgang til loggfiler.
Implementering av ny funksjonalitet vil ta noen måneder. Dette er fordi vi trenger å legge til mange funksjoner som noen kunder bruker, og ikke bare noen få funksjoner som mange bruker.
PHP-versjoner
Støtte for PHP 7.4 er allerede implementert, og tidligere versjoner er på vei. Vi vil imidlertid benytte anledningen til igjen å oppfordre alle kunder til å bruke den nyeste versjonen av PHP. Selv om du bruker en såkalt utdatert, men “hardened” PHP-versjon, har programvaren som benytter den iboende sikkerhetsutfordringer, og yter generelt dårligere enn programvare som bruker en nyere PHP-versjon.
Kontrollpanel
Kunder på den nye plattformen vil få adgang til ny funksjonalitet fortløpende, mens kunder som fortsatt er på cPanel vil fortsette som før inntil videre. Når funksjonaliteten på ny plattform er tilstrekkelig utvidet, blir de gjenværende Kundene også flyttet. Berørte kundeforhold vil få nærmere beskjed god tid i forveien!
Support
Det er med glede vi kan meddele at telefonsupport omsider er tilgjengelig hver ukedag igjen, og vi vil snart utvide åpningstidene! Forrige måned ble Kundeservice overveldet av spørsmål tilknyttet flyttingen, noe som resulterte i til dels svært lange ventetider. Vi beklager på det sterkeste til alle berørte kunder, og har økt kapasiteten på Kundeservice for å være i stand til å imøtekomme forventningene dine.